Van harte welkom op mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat.
Misschien wil je mij ook wel volgen. Zo ben je gelijk op de hoogte van mijn nieuwe blogberichtjes.

X Tineke

vrijdag 15 april 2016

Heerlijke Fudge

Dag allemaal,
Zo nu eerst weer een blogbericht. Dat moet wel lukken op deze regenachtige dag hier.
Gisteren heb ik heerlijke Fudge gemaakt, met een reden!
A.s. zaterdag vieren mijn broer en schoonzus hun verjaardag samen. In onze familie hebben we een soort van regeling voor de cadeautjes. We geven aan de hand van een rooster om de beurt elkaar een cadeautje van een afgesproken bedrag, dit om scheve gezichten te voorkomen :). En dit jaar waren mijn man en ik aan de beurt om een cadeautje te regelen voor mijn broer en zijn vrouw. Dit hebben we dus gedaan en de cadeautjes liggen klaar. Nu vind ik het ook leuk om er wat van mezelf bij te doen. Dus ben ik Fudge gaan maken.

Hoezo Fudge? Wel begin maart hadden we via een Facebook-groep een heerlijke portie zelfgemaakte Fudge gehad van iemand. Die vonden we zo heerlijk, dat ik zei dat ga ik ook een keer zelf maken. Gisteren was dus die keer.

Het is heel makkelijk om te maken en de recepten zijn heel makkelijk te vinden op internet.
Dit zijn de ingrediƫnten en hoeveel heden die je zoal nodig hebt voor heerlijke Fudge die ik heb gemaakt;
- 1 blikje gecondenseerde melk (Friese vlag)
- 350 gram chocolade, dit kan zowel pure-, als witte- of melkchocolade zijn.
- 30gr boter (event. gezouten (geen margarine))
- Daarnaast kan je natuurlijk nog lekkere producten toevoegen, zoals min extract, noten, snoepjes, cranberry's enz.

Je begint met de gecondenseerde melk in een pannetje te doen, daar doe je de boter en de chocolade bij. Dit laat je smelten onder af en toe roeren. Wanneer het gaat glanzen is het goed. Hierna kan je de producten toevoegen die je er door heen wilt doen. Daarna giet je het in een schaal of bak om het af te laten koelen, wanneer het voldoende is afgekoeld zet je het voor minimaal een nacht in de koelkast. Hierna kan je het met een heet mes de Fudge in blokjes snijden.

Wat ik nog wel wil zeggen, ik heb 5 smaken gemaakt en dan heb je echt heel veel Fudge als je de hoeveel heden aan houdt van hierboven. De helft is voldoende. (zie foto's :) )

Nadat je alles heb laten smelten
Ziet het er als volgt uit:
De eerste is After Eight Fudge, witte chocolade met groene kleurstof, je hebt aan 1 druppel genoeg, mint extract en pure chocolade parels.
De tweede Fudge heb ik met Confetti chocolade(die repen met M&M's erin) en pinda's(gezouten voor het verassingseffect) gedaan.
De derde is pure chocolade Fudge met pinda's (gezouten en weer voor het verassingseffect)
De vierde Fudge is melk chocolade Fudge met Jellybean (sweet)
En als laatste de witte chocolade Fudge met jellybeans (sweet)
Dit laat je nu minimaal 1 nacht in de koelkast. Daarna snij het in stukjes zodat je het of  lekker kan opeten of kunt uitdelen.
Het is allebei heerlijk om te doen. Snij het wel met een heet mes, anders plakt het aan je mes vast.
Hier nog een aantal foto's
 Loopt het water jullie ook al in de mond?

Ik wens jullie allemaal een goed weekeinde toe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten